رهنما:اولویت اصلی حضور پرقدرت در مسابقات آسیایی و جهانی آینده است

رهنما:اولویت اصلی حضور پرقدرت در مسابقات آسیایی و جهانی آینده است

رهنما:اولویت اصلی حضور پرقدرت در مسابقات آسیایی و جهانی آینده است,Federetion Of Shotokan Karate

رهنما:اولویت اصلی حضور پرقدرت در مسابقات آسیایی و جهانی آینده است

مسعود رهنما  در گفتگو با سایت فدراسیون کاراته در خصوص مسابقات انتخابی تیم ملی که از روز 16 فروردین برگزار می‌شود اظهار داشت: قرار است در این مسابقات برای نفرات اول و دوم ارزیابی خاصی داشته باشیم. البته برای بقیه نفرات به شکل پلکانی عمل می‌کنیم.
وی ادامه داد: قرار است برای کسانی که در قهرمانی کشور  دعوت شدند با نفراتی که از مسابقات لیگ به انتخابی فرا خوانده شده‌اند شرایط متفاوتی را در نظر بگیریم. به اعتقاد من کسی که می‌تواند با زحمات خود قهرمان کشور شود، با نفرات دوم و سوم نباید شرایط یکسانی داشته باشد.طی صحبتی که با مسئولین فدراسیون کاراته داشته‌ام این تفاوتها را ارزیابی کردیم و به همین خاطر شیوه جدیدی را در نظر گرفتیم که فکر می‌کنم این مساله منطقی‌تر بود.

سرمربی تیم ملی کاراته در پاسخ به این سوال که آیا این مساله مورد موافقت مسئولان فدراسیون قرار گرفت یا خیر، گفت: همه این تفاوت را احساس کردند و این مساله مورد قبول قرار گرفت. کسانی که از لیگ و سایر مجاری دعوت شده‌اند همه ابتدا در یک جدول مسابقه می‌دهند و یک  نفر انتخاب خواهد شد.کادر فنی نیز هیچ دخالتی در مسابقات نخواهد داشت و ملاک فقط نتیجه برد و باخت است که قضاوت آن برعهده داوران خواهد بود.قرار است هیچ نظر فنی در این مسابقات داده نشود و در اوزان پایین به احتمال 90 درصد یک نفر انتخاب خواهد شد و در اوزان بالا 2 نفر
انتخاب خواهد شد.البته احتمالا در  کومیته 4 نفر در اردو باقی می‌مانند.

رهنما در ادامه صحبتهایش گفت:کاراته کاهایی که اول و دوم شدند باز هم ارزیابی خواهند شد و نفرات ارزیابی شده در اردو باقی خواهند ماند.در پایان اردو سعی خواهیم کرد نفرات را کم کنیم چون تجربه نشان داده که انتخابی‌های نزدیک به مسابقات در روند آماده‌سازی اخلال ایجاد می‌کنند.
سرمربی تیم ملی کاراته در پاسخ به سوال خبرنگار سایت فدراسیون مبنی بر اینکه تیم امسال چقدر با تیم اعزامی به گوانگژو و سال گذشته تفاوت خواهد داشت پاسخ داد: برنامه فدراسیون این است که مجموعه زیر 21 سال و بزرگسالان در شرایط یکسانی تمرین کنند و جوانگرایی در تیم‌های ملی صورت بگیرد، چون مسابقات جوانان آسیا در چین به زودی برگزار می‌شود و نفرات جوان در این مسابقات حضور پیدا کرده و تجربه کسب کنند، تجربه بازی‌های آسیایی فدراسیون و شخص من ثابت کرده که  حضور در مسابقات و کسب تجربه مهمترین فاکتور برای نتیجه‌گیری محسوب می‌شود. به طور مثال جاسم ویشگاهی و ذبیح پورشیب علاوه بر توانایی‌های  خود با تجربه‌ای که از حضور در مسابقات مختلف کسب کرده بودند موفق شدند مدال طلای بازی‌های آسیایی گوانگژو را کسب کنند.با اینکه امیر مهدی‌زاده از توانایی‌های فنی بسیار بالایی برخوردار است اما به دلیل عدم حضور در مسابقات رسمی مختلف و مشکلات داوری و دیگر مسائل که نمی‌خواهم در خصوص آن صحبت کنم، در مسابقات سال گذشته تن به شکست داد.
رهنما ادامه داد :این مسائل باعث شده تا فدراسیون تاکید کند میانگین سنی تیم‌ ملی فوق‌العاده پایین بیاید تا  از نیروهای جوان استفاده کنیم و در 4 سال آینده موفق باشیم.

سرمربی تیم ملی کاراته اولویت فدراسیون را مسابقات 4 سال آینده اعلام کرد و گفت:گرچه مسابقات قهرمانی آسیا اهمیت زیادی دارد  ولی حضور پرقدرت در بازیهای آسیایی در دو سال آینده و مسابقات جهانی فرانسه از اصلی‌ترین برنامه‌های تیم ملی و فدراسیون محسوب می‌شود.
رهنما در پایان ضمن تشکر از مسئولین کاراته گفت: از اینکه مجددا به ما اطمینان کرده و فدراسیون فرصت مناسبی را در اختیار ما قرار داده تشکر می‌کنم و امیدوارم حضور بزرگانی مثل آشوری، ناظریان، ابراهیمی، مردانی، بهرامی و دیگر نفراتی که اسامی آنها در ذهنم نیست، بتواند به تیم ملی کمک کند چون با  راهنمایی‌های این عزیزان می‌توانیم به موفقیت تیم ملی در مسابقات مختلف خوشبین باشیم .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

7:23شوتوکانFSKایران
آخرین مطالب